Lehet élni a Malév nélkül?

2016. február 10. 09:55

Nagyobb baj nem lett abból, hogy az Európai Bizottság verdiktje nyomán – amelynek értelmében a légitársaságnak százmilliárd forintnyi állami támogatást kellett volna visszafizetnie – 2012. február 3-án megszűnt szolgáltatni az akkor 66 éves légicég.

2016. február 10. 09:55
Jámbor Gyula
Magyar Idők

„Négy éve maradt földön a magyar nemzeti légitársaság. Lehet élni a Malév nélkül? Eszerint lehet, hiszen élünk, mi több, repülünk is. Tavaly tízmillió utas fordult meg a ferihegyi repülőtéren, egymillióval több, mint abban az évben – 2011-ben –, amikor még volt nemzeti légitársaságunk.

A magyar alapítókkal (és exmalévos vezetővel) rendelkező Wizz Air Budapesten járt utasainak száma pedig immár megközelíti a hárommilliót, azt a számot, amit a Malév 2011-ben teljesített.

Eszerint nagyobb baj nem lett abból, hogy az Európai Bizottság verdiktje nyomán – amelynek értelmében a légitársaságnak százmilliárd forintnyi állami támogatást kellett volna visszafizetnie – 2012. február 3-án megszűnt szolgáltatni az akkor 66 éves légicég. Mégis, valahányszor felmerül, hogy valakik valamilyen formában életre keltenék a Malévot vagy egy hozzá hasonló budapesti központú légitársaságot, a közvélemény felfigyel, a szívünk megdobban. Éppen ezért kaptuk fel a fejünket a Szuhoj Superjet 100 személyszállító repülőgép gyártójának most nyilvánosságra került ajánlatára is. Pedig közelebbről megvizsgálva a tényeket – hat repülőgép a Malév 22 tagú flottája helyett, nyolcvan-száz férőhely a Boeingek 160-180 széke helyett – látható, hogy az orosz gyártó és magyar partnere nem a Malév helyére kíván lépni, legfeljebb a balkáni járathálózatát éleszthetné újra. (...)

Ezzel szemben áll, hogy a legtöbb európai országnak, köztük szomszédainknak is sikerült megőrizniük a nemzeti légitársaságukat. A lengyel LOT hozzánk hasonló nehéz helyzetben volt éveken át, de átalakították, versenyképessé tették, mára nem veszteséges. Más légitársaságokba – mint az osztrák, a cseh vagy a szerb – szakmai befektetők vásárolták be magukat. Mindez az mutatja, hogy lehetséges a hagyományos nemzeti légitársaságok fenntartása, ha megtalálják a számukra megfelelő formát és partnert.

Talán még a Malév is újjáéleszthető lesz egyszer.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agnieszka
2016. február 10. 12:23
Nyilván tényleg tájékozatlan vagyok, de úgy gondolom, h. jobb, ha van nemzeti légitársaság, mintha nincs. Talán a verseny is jót tesz az utazók pénztárcájával. A Wizz Air lehet, h. gyorsan fejlődik és nyereséges, viszont egyre drágább, különösen ha az ember csomaggal utazik.
noMores
2016. február 10. 11:05
Nem igaz, hogy a Fidesz és hozzá kapcsolódó felszámoló cégek nyertek a Malévon. Aljas rágalom! Igenis meg kellett szüntetni, és a felszámolóbiztosok rendkívül igazságosan, csak a nép javát szolgálva tették a dolgukat!
ppix
2016. február 10. 11:00
"Mindez az mutatja, hogy lehetséges a hagyományos nemzeti légitársaságok fenntartása, ha megtalálják a számukra megfelelő formát és partnert." Persze, találják meg, csak ne kúrjanak el rá adófizetői pénzt megint. Akkor se, ha Putyin zsarol minket...
ppix
2016. február 10. 10:58
"az Európai Bizottság verdiktje nyomán – amelynek értelmében a légitársaságnak százmilliárd forintnyi állami támogatást kellett volna visszafizetnie" Hát igen, büdös komcsik így mondják. Igaz magyarok azért feltennék a kérdést, hogy miért kellett adófizetői pénzből százmilliárdokat beleönteni és ki nyúlta le azt a pénzt ugye. Mert nem minden légitársaság ment ám tönkre, pláne nem százmilliárdos adóssággal... A komcsik persze EU verdiktet emlegetnek, vörös vagy narancs, egykutya.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!