A Kisföldalatti fejlesztése jó beruházás

2016. október 27. 11:50

„A Vörösmarty térről a Vigadóhoz. Tényleg. Minek?” – kérdezi a 444, egyből értelmetlennek is minősítve a Kisföldalatti hosszabbítását. Mivel anno mi készítettük elő a projektet, szívesen segítek megérteni az okokat.

2016. október 27. 11:50
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„»A Vörösmarty térről a Vigadóhoz. Tényleg. Minek?« – kérdezi a 444, egyből értelmetlennek is minősítve a Kisföldalatti hosszabbítását. Mivel anno mi készítettük elő a projektet, szívesen segítek megérteni az okokat: a Kisföldalatti sokszor ma is szűkös kapacitásának bővítéséhez a jelenleginél hosszabb, a peronokról kissé az alagútba belógó vonatok beszerzése van tervben. Ezekhez hosszabb kihúzó (=a vonatok visszafordulását szolgáló szakasz + váltókörzet) kell, mivel a mai Vörösmarty téri végállomás nem elég hosszú. Az átépítés után a mai szabványok szerint kell már számolni, a szűk kitérők nem építhetők vissza, ütközőbak is kell. Ezek együtt mintegy 40 méterrel tolják a Duna felé a Vörösmarty téren a vonal végét. Ha pedig így a vonal már szinte el is éri a Vigadó teret, akkor érdemes a 2-es villamoshoz jobb kapcsolatot adni egy új Vigadó téri kijárattal.

A Kisföldalatti fejlesztése egy jó beruházás (a többi része is, például az új városligeti megálló, ami kapcsolatot ad az 1-es villamoshoz) és remélem, megvalósul, akár Budapest rendez olimpiát, akár nem.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Gregorius
2016. október 27. 22:48
Én nagyon amatőr vagyok a metróépítéshez, de a korabeli képekből azt láttam, hogy a kisföldalatti felülről épült nem metroépítési (furópajzsos) eljárással. Mellékesen én inkább átvinném a 4-s metrót a Kelenföldi Pu alatt vagy néhány mozgólépcsővel az Örs vezér terén összekötném a metrót a HÉV-vel....
még fokozza
2016. október 27. 22:25
A metróállomásokon kevés a mozgólépcső és ott sorakoznak, várakoznak, tolonganak előtte az utasok. Összeadva Budapest szinten végtelen sok idő. Keskenyek a lépcsők. A legröhejesebb, kínosabb a Nyugatinál még leszűkítették a Körútra felvezetőt valami ülőkével, amin senki se ül. Nem építészeti ember kell városvezetőnek. Most "közlekedési" emberre van igény.
Dr Bubo
2016. október 27. 20:46
Nem lenne fontosabb a 3-as metro meghosszabbítása Káposztásig, délen a repülőtérig,4-es metro Újpalotáig? A külvárosi lakótelepeket kellene bekötni a metro hálózatba, ahogy Prágában is van.
marko11
2016. október 27. 17:40
...meg tessék kihozni Zuglóba, ahogy nagyon régóta ígérik
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!