Gyakorlatilag állandósultak a Budapestet megbénító dugók a napokban, miután a fővárosban öt nagyszabású közlekedésfejlesztési projekt munkálatai zajlanak egyszerre, és Karácsony Gergely körúti biciklisávja sem segít a közlekedési problémákon. A Lánchíd kilenc hónapot késő felújítása mellett épp a közelmúltban kezdtek bele a szintén óriási forgalmat lebonyolító pesti rakpart felújításába, a Batthyány tér és az ott található buszvégállomás felújításába, és tavaly óta még mindig folyik a M3-as metróvonal Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása is.
Mindezt tetézi, hogy a Hegyalja úton is épp most egységesítették a buszsávot, és ennek következtében
a BAH-csomópontot és az Erzsébet-hidat összekapcsoló, egyébként is óriási forgalmú útszakaszon mindössze egy sávon közlekedhetnek az autók.
A főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu „Várostervező” elnevezésű Instagram csatornáján ezzel még el is dicsekedett, mint a buszok közlekedését megkönnyítő intézkedéssel. Azt azonban ő is elismerte, hogy az autós közlekedéssel komoly problémák akadnak ezen az útvonalon, de mindezért az Astoriát okolta.
Balogh szerint ha csökken a forgalom, nem lesz dugó
Ezzel kapcsolatban levélben kerestük a kabinetfőnököt és V. Naszályi Mártát, az érintett I. kerület baloldali polgármesterét, akiknek az alábbi kérdéseket tettük fel:
- Milyen szakmai vizsgálatok előzték meg a Hegyalja úti buszsáv létesítését?
- Elérhető-e valahol bármely erre vonatkozó tanulmány vagy vizsgálat eredménye?
- Nem gondolják, hogy a buszsáv létesítése csak növeli a torlódásokat?
- A buszsávok alkalmazása végleges intézkedés, vagy „próbaidőszak” zajlik éppen?
- Visszavonják-e az intézkedést, ha úgy tapasztalják, hogy nem éri el a kívánt célt, vagy amennyiben az autóval közlekedők tiltakoznak ellene?
- Miért most döntöttek a buszsáv létesítése mellett, amikor a fővárosban egyszerre több beruházás megvalósítása is zajlik?
Egyelőre sem Balogh Samutól, sem V. Naszályi Mártától nem kaptunk választ, a kabinetfőnök mindössze egy Facebook-bejegyzésben utalt arra, hogy ezzel kapcsolatban érdeklődtünk, de minket erről nem értesített. A bejegyzésben a kabinetfőnök többek közt azt hangsúlyozta, hogy
az útszakaszon rendszeres dugókra az lehet a megoldás, ha a csökken belvárosba tartó forgalom nagysága,
ugyanis egyéb módon nem lehet kezelni a problémát. Mindezt akkor gondolja megvalósíthatónak, ha a várost ingyenesen dugók nélkül el lehet kerülni az M0-s autópályán.
Szerinte ez most azért nem lehetséges, mert az M0-s autópálya hárosi hídját többször részlegesen lezárték kivitelezési hibák miatt. Nem felejtette el kiemelni azt sem, hogy a híd felújítása a kormányzat kezdeményezésére és finanszírozásával valósult meg.
Arról pedig szintén nem beszélt, hogy mi van akkor, ha a belvárosba tartó forgalom is nagyobb annál, mint ami egy sávon folyamatosan tudna haladni, ahogyan többi kérdésünket sem válaszolta meg. Például azt, hogy készült-e a buszsáv létrehozása előtt bármilyen hatásvizsgálat.
Összegezve tehát:
válaszok nincsenek, a dugó oka pedig az Astoria, a sok autó, meg a kormány,
amiért rosszul újította fel a hidat, amit többször is lezártak.
Kép: Balogh Samu Facebook-oldala