Van amiben még az Európai Bizottság szerint is sikertörténet lett Magyarország az uniós tagállamok között
Egy olyan rendszer lett sikertörténet, ami 2010 előtt nem volt hatékony, azóta pedig az EU legjobb gyakorlatává vált.
Vége a Győr-Moson-Sopron két híres élelmiszeripari cége közötti látványos együttműködésének: nem árulja tovább a kapuvári Cserpes Sajtműhely termékeit a Lipóti Pékség. Saját tejtermékekkel rukkolnak inkább ki, ezeket keddtől lehet kapni üzleteikben.
Sorban állt a vásárcsarnokban, de nem volt túrórudi a péknél? Vett volna egy ricottát, de az se volt? A Cserpes Sajtműhely hétfői közleménye mindent megmagyaráz:
„Kedves vásárlóink, a mai naptól a Lipóti Pékség döntése alapján a Cserpes tejtermékek nem lesznek elérhetők a Lipóti Pékség üzleteiben. A budapesti piacokon lévő saját mintaboltjainkban, kínálóautóinkon, országszerte a Cserpes Sajtműhely szerződött hivatalos partnereinél és a Cserpes Tejivókban természetesen változatlanul megtalálják őket.”
A döntés oka, hogy a Lipóti Pékség saját tejtermékcsaládot indított Lipóti néven: árulnak tejet, rögös és leveles túrót, túrórudat, tejfölt, natúr és gyümölcsös joghurtot, ivójoghurtokat, kefírt. A termékek április 19-étől, keddtől érhetőek el a szigetközi településről elnevezett üzletekben. A Mandiner egyik szerkesztője rögtön leugrott egy Lipóti Pékségbe, hogy megnézze, ki gyártja a Lipóti-tejtermékeket, de egy kivételével nem találtunk semmit, ami közelebb vinne minket a gyártóhoz, mindenhol a forgalmazó Lipóti Pékség nevét tüntették fel a címkén.
Az egy kivételen a gyártó a Lipóti Csemege Kft. volt.
FRISSÍTÉS: Mint megtudtuk, a Lipóti Pékség saját tejüzemben készíti a termékeket. „Két évig dolgoztunk a tejtermékek gyártásának előkészítésén és piaci bevezetésén. A Debrecen mellett található tejüzem megvásárlása és fejlesztése, valamint a termékfejlesztéssel kapcsolatos beruházás teljes összege meghaladja a 100 millió forintos nagyságrendet” – nyilatkozta Tóth Péter, a Lipóti Pékség alapító tulajdonosa.
Az tulajdonos elmondta: a Lipóti teljes árbevétele 2015-ben megközelítette a 10 milliárd forintot, az idén pedig az előzetes várakozások szerint át is lépik ezt a határt. A társaság elsősorban a kelet-magyarországi térségben tervez új egységeket nyitni, emellett továbbra is szerepel a hosszú távú célok között a külföldi terjeszkedés, ezen belül is például az ausztriai piacra lépés.